Saint Jean Pied de Port - Reisverslag uit Saint-Jean-Pied-de-Port, Frankrijk van Ria - WaarBenJij.nu Saint Jean Pied de Port - Reisverslag uit Saint-Jean-Pied-de-Port, Frankrijk van Ria - WaarBenJij.nu

Saint Jean Pied de Port

Door: Ria

Blijf op de hoogte en volg Ria

02 Oktober 2019 | Frankrijk, Saint-Jean-Pied-de-Port

We zijn vandaag een dagje in Saint Jean Pied de Port gebleven. Het was een regenachtige dag, zoals was voorspeld. We hadden er niet zo'n zin in om in de regen door de Pyreneeën te trekken. Een rustdag is dan ook wel fijn. We moesten vanmorgen wel om 9 uur het pelgrimshuis verlaten. Onze fietstassen konden we in het schuurtje bij de fietsen zetten. Ook konden we alvast een plekje reserveren voor de komende nacht. Dat hebben we dan ook maar gedaan. Inmiddels is het pelgrimshuis weer vol.
Vanmorgen lekker het stadje bekeken en wat kleine dingetjes gekocht.

• 03 Oktober 2019 - 13:22

Anne-Marie Van Gerven:

Roel en ik zijn 45 jaar geleden in St. Jean pied de port afgezet door een groep Fransen vanuit Burgos. Met de dansgroep hebben we gekampeerd op de toen nog pittoreske camping. De tour kwam de volgende dag langs. Forellen bij de viswinkel a een halve franc gekocht voor de barbecue , sla in de rivier gewassen, en niet ziek geweest. St. Jean was toen een heel klein stadje.
    Veel plezier en succes met de beklimmingen in de Pyreneeën, het is leuk om jullie te volgen.