Koukleumen en een natte rug - Reisverslag uit Cacabelos, Spanje van Ria - WaarBenJij.nu Koukleumen en een natte rug - Reisverslag uit Cacabelos, Spanje van Ria - WaarBenJij.nu

Koukleumen en een natte rug

Door: Ria Jet Gerrit

Blijf op de hoogte en volg Ria

15 Oktober 2019 | Spanje, Cacabelos

We vertrokken vanmorgen met 3gr. en de temperatuur is vandaag niet boven de 10 gr. geweest. Het was dus een dag met handschoenen aan en verschillende laagjes kleding. De route voerde door een tamelijk ruig landschap met prachtige vergezichten waaronder sneeuwtoppen in de verte. We hebben geklommen van 990 m naar 1515m. Daar ligt Cruz de Ferro, het hoogste punt van de route en tegelijkertijd een indrukwekkend en markant punt op de route, een bemoedigd teken voor pelgrims dat zij Santiago zouden halen. Symbolisch legden zij een deel van hun last af door het werpen van een steen op de grote hoop aan de voet van het kruis. Ook wij hebben een steen neergelegd met onze namen erop. Daarna zijn we afgedaald door prachtig ruig gebied. Na totaal 65 km zijn we nu in de auberge in Cacabelos.