Léon - Reisverslag uit León, Spanje van Ria - WaarBenJij.nu Léon - Reisverslag uit León, Spanje van Ria - WaarBenJij.nu

Léon

Door: Ria

Blijf op de hoogte en volg Ria

13 Oktober 2019 | Spanje, León

Vandaag hadden we een city day in Léon. Om acht uur moesten we de auberge verlaten. In de stille nog slapende stad zijn we op zoek gegaan naar een restaurantje om te ontbijten. Vlakbij de kathedraal werden de stoelen voor het terras buiten gezet en was de koffie klaar en konden we lekker ontbijten. Om half tien ging de kathedraal open maar daarvoor hebben we het kloostermuseum bezocht. Daarna hebben we de kathedraal bezocht. Dankzij de audiotour in het Nederlands hebben we veel informatie gekregen over deze zeer bijzondere, indrukwekkende kathedraal met zijn beroemde gebrandschilderde ramen.
Na dit bezoek konden we ons weer inschrijven bij de auberge en onze slaapplek weer inrichten. Na een handwasje en wat lezen zijn we de stad weer ingegaan. We hebben o.a. de koninklijke basiliek San Isodoro bezocht, lekker door de straatjes en steegjes met de vele winkeltjes en terrasjes gedwaald en nog heerlijk langs de rivier gewandeld.
In de auberge hebben we thee gedronken en een paar spelletjes gekaart. Vanavond hebben we heerlijk in een restaurant in de stad gegeten.

• 13 Oktober 2019 - 22:19

Eric:

Het klinkt weer heel erg mooi!
    Hier is het maar regenachtig, een mooie dag voor een familiedag.. Weer een mooie zondag met warme herinnering.