Van een druilerige ochtend naar een zonnige middag - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Ria - WaarBenJij.nu Van een druilerige ochtend naar een zonnige middag - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Ria - WaarBenJij.nu

Van een druilerige ochtend naar een zonnige middag

Door: Ria Jet Gerrit

Blijf op de hoogte en volg Ria

09 Oktober 2019 | Spanje, Burgos

Na een nacht vol snurkers in de overvolle auberge zijn we vanmorgen in de druilerige regen op pad gegaan. In onze auberge was geen ontbijt maar gelukkig konden we wel lekker ontbijten in de naastgelegen auberge.
Na een vrij vlakke route en een hellinkje van 14% waren we om half twaalf in Burgos, welke we binnenreden door een prachtig park.
De auberge naast de kathedraal was nog gesloten dus hebben we eerst de indrukwekkende kathedraal bezocht. De mooiste tot nu toe.
Om half drie hebben we ons ingeschreven in de auberge en hebben we weer een slaapplek voor de komende nacht. Na een lekkere douche hebben we de stad bezocht. We zitten nu aan een heerlijk wijntje in een restaurantje naast de auberge waar we om acht uur een pelgrimsmaaltijd krijgen.

• 09 Oktober 2019 - 20:46

Miriam:

Wij genieten van jullie verhalen! De ups en soms de letterlijk en figuurlijke downs met haarspeldbochten, de wijntjes

• 09 Oktober 2019 - 21:47

Anne-Marie Van Gerven:

Lang geleden ben ik in Burgos geweest tijdens een volksdansfestival. Onderdeel was ook een mis in de kathedraal, met prachtig uitzicht over de stad. Als enige katholiek had ik de eer de ring van de bisschop te kussen, in Volendams kostuum. Toen ik niet snel reageerde, trok de monseigneur met kracht mijn hoofd naar zijn ring. Dat was een memorabel moment. Baskenland was toen nog heel spannend,, veel militairen met wapens.
    Geniet van jullie tocht. In gedachten fiets ik mee.

• 09 Oktober 2019 - 22:17

Gerda Slobbe:

Hallo Gerrit-Ria en Jet
    Wat leuk dat ik jullie reisverslag mag lezen. Nog heel veel plezier.

• 09 Oktober 2019 - 22:48

Wietske:

Wij waren eens in de zomer in Burgos, wat een prachtige indrukwekkende stad en dat zomaar in de middle of nowhere Geniet verder van jullie mooie tocht, ook indrukwekkend hoor.liefs Paul e Wietske