Een echte zondag - Reisverslag uit Logroño, Spanje van Ria - WaarBenJij.nu Een echte zondag - Reisverslag uit Logroño, Spanje van Ria - WaarBenJij.nu

Een echte zondag

Door: Ria

Blijf op de hoogte en volg Ria

06 Oktober 2019 | Spanje, Logroño

In tegenstelling tot gisteren hadden we vandaag een heel uitgebreid ontbijt.. We moesten wel voor half 8 ontbeten hebben dus we waren weer vroeg op pad. Overigens waren we de laatsten die vertrokken. Alle wandelaars, ongeveer 25 personen, waren al vertrokken.
Na 10 km heuveltjes fietsen kwamen we in Los Arcos. Jammer genoeg was de interessante kerk Santa Maria gesloten. Wel hebben we genoten van de mooie plaza voor de kerk en lekker koffie gedronken met wat lekkers.
Twintig kilometer verderop kwamen we in Viana. We vielen daar met ons neus in de boter. Op het plein in het centrum van het stadje werd door een groep Spaanse mannen de Moriskendans uitgevoerd. Mannen met zwaarden in witte kostuums met belletjes aan hun kleding. Oorspronkelijk was het onderwerp van deze Moren dans de overwinning van de Spaanse christenen op de Islamitische Moren. Na genoten te hebben van dit schouwspel bezochten we de prachtige kerk. Daar was net een viering aan de gang. Wij hebben plaatsgenomen in een van de achterste banken en de rest van de viering bijgewoond. Even hebben we getwijfeld of we in onze fietskleding wel naar voren konden gaan om de communie te ontvangen maar die twijfel duurde maar kort en wij hebben ons aangesloten in de rij.
Op het einde van de viering kwam de groep dansers binnen samen met de muzikanten. Ook hier weer een indrukwekkend optreden.
Toen alles was afgelopen zijn we snel naar de sacristie gegaan om de priester te vragen om een stempel in onze pas.
Daarna zijn we doorgegaan naar Logroño. Midden in het centrum, naast de kathedraal hebben we weer een mooie auberge gevonden.
Na een heerlijke douche hebben we de stad verkend en lekker gegeten met een overheerlijk glaasje Rioja.

• 06 Oktober 2019 - 22:56

Eric:

Alweer zo'n bijzonder verhaal...