Een pittige, prachtige dag onder de blauwe hemel - Reisverslag uit Villamayor de Monjardín, Spanje van Ria - WaarBenJij.nu Een pittige, prachtige dag onder de blauwe hemel - Reisverslag uit Villamayor de Monjardín, Spanje van Ria - WaarBenJij.nu

Een pittige, prachtige dag onder de blauwe hemel

Door: Ria

Blijf op de hoogte en volg Ria

05 Oktober 2019 | Spanje, Villamayor de Monjardín

Het ontbijt was vanmorgen sober: twee witte geroosterde boterhammen met kaas of jam eventueel aangevuld met wat biscuitjes en een glaasje jus.
We moesten eerst de stad nog doorkruisen. Langs de ruïnes van de Citadel en een pad door een groot park hebben we Pamplona verlaten. Al snel begon een klim van 5 km naar ruim 600 m hoogte vanwaar we een prachtig uitzicht op de stad hadden. Na ongeveer 25 km kwamen we in Ermita de Eunate. Een hele bijzondere plek. De arcade met 35 boogjes omgeeft een kapel uit de 12e eeuw, dat een begrafeniskapel is geweest van vele pelgrims in vorige eeuwen. Op deze plek hebben we ook weer een stempel gekregen in ons pelgrimspaspoort. Na het bezoek aan de kapel hebben we de heuvelachtige weg vervolgd. Na bijna 70 km en weer een flink klimmetje kwamen we in het wijndorp Villamayor de Monjardin. In auberge Villa Mayor Oasis hebben we weer een heerlijk onderkomen. Deze auberge is ons aanbevolen door Coby die wij in Roncesvalles hebben ontmoet. Zij is samen met haar man hier regelmatig vrijwilliger.

• 05 Oktober 2019 - 22:27

Annet En Nick:

Leuk om jullie verhalen te lezen. Wat genieten jullie van het prachtige landschap. Veel succes met de volgende etappes. Groetjes Annet en Nick

• 06 Oktober 2019 - 12:11

Albert :

Dappere reizigers naar Santiago. Het blijft erg leuk en fijn om iedere dag jullie belevenissen te lezen en op die manier jullie pelgrims-reis op de fiets naar Santiago te volgen vanuit een steeds grijzer en grauwer wordend Nederland. Terwijl jullie af en toe nog volop in de zon kunnen fietsen. Het eindpunt van de reis komt steeds naderbij en wij lezen dat het aantal mede-pelgrims in het zicht van het eindpunt ook iedere dag toeneemt. Wij lezen iedere dag vol bewondering en vertrouwen met jullie mee alsof wij bij Gerrit of Henriet achterop de fiets zitten. Zonder veel inspanning komen wij ook op onze eindbestemming en genieten van de wonderlijke reis en de vele mooie momenten. Heel veel groeten en veilige en zonnige kilometers van Albert en Greet