Van 185 naar 1057 hoogtemeters - Reisverslag uit Roncesvalles, Spanje van Ria - WaarBenJij.nu Van 185 naar 1057 hoogtemeters - Reisverslag uit Roncesvalles, Spanje van Ria - WaarBenJij.nu

Van 185 naar 1057 hoogtemeters

Door: Ria

Blijf op de hoogte en volg Ria

03 Oktober 2019 | Spanje, Roncesvalles

Na de regen van gisteren was het vandaag weer een mooie dag. Toen we vanmorgen om 8 uur vertrokken was het nog wel een beetje fris maar door de klimmetjes werden we al snel warm.
Na 8 km fietsen passeerden we al de Spaanse grens. De route van bijna 30 km naarr de pashoogte was lang. De eerste 20 km waren niet bijzonder moeilijk. De laatste 8 km bleven stug omhoog gaan met flink wat haarspeldbochten. Op de top Alto Ibañeta 1057 m bereikten we het kleine monument met kruis en een klein kapelletje. Daarna een korte afdaling naar Roncesvalles. In het historische klooster is een moderne auberge ingericht waar we een heerlijk onderkomen hebben..Na een heerlijke douche zitten we nu heerlijk op het terras te genieten van een lekker biertje en wijntje. Om 19.00 uur wordt het diner geserveerd en om 20.00 uur kunnen we nog een viering bijwonen die speciaal voor de pelgrims wordt georganiseerd.