Regen en tegenwind - Reisverslag uit Saint-Jean-d'Angély, Frankrijk van Ria - WaarBenJij.nu Regen en tegenwind - Reisverslag uit Saint-Jean-d'Angély, Frankrijk van Ria - WaarBenJij.nu

Regen en tegenwind

Door: Ria

Blijf op de hoogte en volg Ria

22 September 2019 | Frankrijk, Saint-Jean-d'Angély

Vanmorgen regende het pijpenstelen. Onder de luifel hebben we eerst lekker ontbeten met gebakken eieren. Het was wel een bijzondere camping: een gemeente camping. Toen we gisteren aankwamen was de beheerder er niet meer en vanmorgen hebben we ook niemand gezien. Jet heeft vanmorgen vroeg wel een ongenode gast aangetroffen die op het toch al niet al te schone toilet een sigaret zat te roken en waarschijnlijk een droge plek had gevonden om de nacht door te brengen. Na het ontbijt hebben we een kletsnatte tent ingepakt en zijn we later dan anders in onze regenkleding op pad gegaan. Onderweg hebben we bij de pizzeria lekkere Italiaanse koffie gedronken. Ze hadden niets lekkers bij de koffie maar vertelden dat de bakker twee huizen verderop wel lekkere taartjes verkocht. Het was geen enkel probleem dat we dat daar bij de koffie lekker op aten.
Tegen de middag werd het droog en besloten we na 50 km voortdurend tegenwind en flinke klimmetjes dat het voor vandaag genoeg was. We staan nu op de camping in St. Jean d'Angély. Een hele mooie camping waar ze ook prachtige trekkershutten hebben. We hadden die graag willen hebben maar die hadden we dan 24 uur van te voren moeten reserveren. De camping beheerder was niet te vermurwen. Ook niet toen we vertelden dat we pelgrims waren op weg naar Santiago en dat onze spullen nat waren.
Er was een wasmachine en een droger. Maar hij begreep niet dat we daar onze tent niet in konden drogen.
Uiteindelijk hebben we onze tent opgezet en het avondzonnetje heeft alles weer gedroogd.

• 22 September 2019 - 23:01

Lisette:

wauw dat zijn wel stoere verhalen. Het moet ook niet te makkelijk gaan.

• 23 September 2019 - 12:15

Leny: