Langs de Loire - Reisverslag uit Onzain, Frankrijk van Ria - WaarBenJij.nu Langs de Loire - Reisverslag uit Onzain, Frankrijk van Ria - WaarBenJij.nu

Langs de Loire

Door: Ria

Blijf op de hoogte en volg Ria

16 September 2019 | Frankrijk, Onzain

Vandaag 95 km langs de Loire gefietst. Een prachtige tocht maar wel een beetje ver. In Cléry St André hebben we de basiliek de Notre Dame bezocht. De pastor was aanwezig en had voor ons een mooie stempel in ons paspoort. Hij heeft ons ook het praalgraf laten zien van Louis XI en zijn vrouw Charlotte de Savoie. Ook heeft de pastor voor ons la Capelle geopend van St. Jacques, waar de apostel als pelgrim staat met allerlei attributen als wandelstokken, drinknappen en mantelkoorden. We staan nu op een gemeente camping aan de Loire in Onzain ongeveer 40 km voor Tours. We hebben een prachtige plek met uitzicht op de Loire.

• 16 September 2019 - 21:35

Noortje :

Dag met een gouden randje!

• 17 September 2019 - 08:52

Ans Scheer:

Hallo,

Jullie gaan vandaag een mooie tocht maken richting Tour is prachtig. Het zal wel veel klimmen worden maar de moeit waard. Jouw verhaal over de Loire was ook mooi om te lezen.
    Veel succes vandaag en lieve groeten van ons.

• 17 September 2019 - 19:36

Wies:

Leuk om jullie verhalen te lezen, Ria .
    Wat sportief van jullie en wat een uithoudingsvermogen en doorzettingsvermogen
    heb je hier voor nodig. Ik wens jullie 3en een hele mooie reis op de fiets toe.
    Groet,
    Wies